Πηλός
Λουλούδια της άνοιξης
Τίτλος μαθήματος: λουλούδια της άνοιξης Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες. Συμμετοχή: μαθήτριες/τες όλων των τάξεων (οι πληροφορίες δόθηκαν προσαρμοσμένες στις αντιληπτικές ικανότητες της κάθε ηλικιακής βαθμίδας). Γενικοί στόχοι: γνωριμία με την έννοια και τη διαδικασία του τυπώματος. Ειδικότεροι στόχοι: γνωριμία με έργα καλλιτεχνών με θέμα τα λουλούδια, επαφή με διαφορετικές τεχνοτροπίες και καλλιτεχνικά ρεύματα, δημιουργία έργων τέχνης με τη χρήση υλικών που κανονικά δεν προορίζονται για καλλιτεχνική χρήση. Δραστηριότητες: προβολή σε διαδραστικό πίνακα έργων καλλιτεχνών (Monet, van Gogh, Nolde, Warhol) με θέμα τα λουλούδια, νερομπογιές σε σφραγίδες από dow ("πυκνό" φελιζόλ) και τύπωμα σε χαρτί Α4.
Φωτογραφία
Διάρκεια: 4 διδακτικές ώρες Συμμετοχή: μαθήτριες/τες της Ε' δημοτικού. Γενικοί στόχοι: γνωριμία με τη φωτογραφία, εξοικείωση με τα δομικά στοιχεία της εικόνας. Ειδικότεροι στόχοι: βιωματική γνώση λειτουργίας του ματιού κ της φωτογραφικής μηχανής μέσω της κατασκευής της camera obscura. Ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων για την κατασκευή της κάμερας. Χρήση ανακυκλώσιμων υλικών καθώς κ υλικών καθημερινής χρήσης για την κατασκευή της. Δραστηριότητες: κατασκευή της κάμερας, παρακολούθηση βίντεο με απλούς κανόνες για σωστό καδράρισμα, σχολιασμός φωτογραφιών του Κ.Μπαλάφα υπό το πρίσμα των κανόνων που είδαμε.
Καρναβάλι και Μάσκες
Με τα παιδιά της πέμπτης και έκτης δημοτικού είδαμε μάσκες του βενετσιάνικου καρναβαλιού και μάσκες του παραδοσιακού θεάτρου Κίνας και Ιαπωνίας. Μιλήσαμε για την αρχέγονη ανάγκη των ανθρώπων να μεταμφιέζονται. Κατάληξη αυτών ήταν να κατασκευάσουμε με υλικό τη γυψόγαζα μάσκες- εκμαγεία από τα πρόσωπα των παιδιών καθώς και εκμαγεία από τα χέρια τους και να τα βάψουμε. Επισημάναμε για ακόμη μια φορά τις πολλές δυνατότητες του γύψου (στο παρελθον έχουμε κάνει ανάγλυφα αλλά και βοτσαλωτά με γύψο). Η παραγωγή μασκών με αυτή την τεχνική απαιτούσε από τα παιδιά συγκέντρωση και υπευθυνότητα. Τα παιδιά - τόσο αυτά που συμμετείχαν όσο και εκείνα που επέλεξαν απλώς να παρακολουθήσουν τη διαδικασία- ανταποκρίθηκαν άψογα.
Σελίδα 3 από 7